Sinterklaas heeft hulp nodig

29 november 2015 - Iquitos, Peru

Lieve allemaal,

Jullie weten natuurlijk dat wij op dit moment aan het werk zijn in een geweldig weeshuis in Peru. We zijn hier nu al meer dan 2 maanden met de meest lieve kinderen die je je maar kan voorstellen, ze hebben hier echter verder helemaal niks. Ze hebben geen geld, spullen of ook maar een beetje vrijheid (leren, leren en nog eens leren). Daarom hebben wij het plan om ze iets persoonlijks te geven.

Op dit moment zijn we hard bezig aan de voorbereidingen van het organiseren van een echt oer-Hollands Sinterklaasfeest, met een echte Sinterklaas en Zwarte Piet! En natuurlijk vieren we dit met echte pepernoten, speculaas, het grote boek, een staf en pietengym. Hier ontbreekt echter nog één belangrijk ding, de sinterklaascadeautjes. Want wat is Sinterklaas nu zonder cadeautjes. En wie verdienen er nu meer een echt sinterklaascadeautje dan deze lieve kinderen. We willen ze een verlanglijstje laten opstellen met spullen die zij echt heel graag zouden willen krijgen. Hieruit kiezen wij vervolgens de dingen die haalbaar zijn om te geven. Op deze manier kunnen zij iets krijgen wat ze echt, maar dan ook écht willen hebben. Hieronder even een voorbeeld om een idee te vormen over wat voor soort cadeaus dit dan gaat:

Er is hier een meisje genaamd Reyna, 15 jaar oud. Ze is nu in de puberteit en wil nu natuurlijk niets anders dan lekker ruiken. Ze wil dan ook heel graag douchegel en niet alleen maar douchen met een stuk zeep dat ze moet delen met alle andere meisjes, en dat tevens wordt gebruikt voor de vaat en de was. Deze douchegel kost 5 soles (dat is 1.39 Euro), maar dat kan ze zich niet veroorloven. Dus Sinterklaas zat nu te denken, om haar dit voor zijn verjaardag te schenken!

Sinterklaas heeft echter niet meer al het geld op de wereld en we willen jullie dan vragen om een kleine donatie te geven om dit hele feest perfect te laten slagen. Zelf hebben we al veel geïnvesteerd, maar we kunnen het niet alleen aan. Er zijn hier meer dan 30 kinderen, die we allemaal wat leuks willen geven en daarbij willen we er een mooi feest van maken. Het geld wordt via ons besteed aan het kopen van cadeautjes en versieringen en je kan direct zien waar het geld aan uitgegeven wordt. Nogmaals, voor maar een paar euro kunnen we heel veel kinderen, heel erg blij maken!

Als jullie nog vragen hebben voor ons over het feest of het project zelf, of iets willen doneren, zouden jullie ons dan persoonlijk willen benaderen? Mailtje, via Whatsapp, of via Facebook? Wij, de kinderen en Sinterklaas willen jullie in ieder geval alvast van harte bedanken!

Harstikke bedankt en groetjes uit Peru,

Namens Sint en Zwarte Piet

Myrthe en Emma

1. Toos Lefevre:
    29 november 2015
    Heb je een rekeningnummer om te doneren ? Groeten Toos Lefevre
  2. Ellen Pelle:
    4 december 2015
    De donatie is via Tom onderweg!
  3. Joecky Lobée:
    15 december 2015
    Hoi Emma en Myrthe,
    Ik heb met veel interesse jullie reisverhalen gelezen.
    Kan me voorstellen dat het daar prachtig is en moeilijk tegelijk.
    Al die armoede, is volgens mij nog moeilijker te accepteren als je er middenin zit en ziet wat het aanricht bij de mensen die het betreft.
    Ik ga doneren via het rekeningnummer wat ik via Jacqueline, moeder van Emma het gekregen.
    Nog veel plezier in Peru, het geld volgt.
    Groetjes Joecky Lobée